GST, HVGT, could resurface as part of Budget 2025 alongside RON95 rationalisation, says RHB analyst. Are we ready?
主页 新闻 所有资讯 Toyota GR86 Elektrik Diperkenal – Untuk Kegunaan Litar Lumba Sahaja Toyota GR86 Elektrik Diperkenal – Untuk Kegunaan Litar Lumba Sahaja 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | November 09日, 2022 01:42 PM Sebuah firma penalaan prestasi di Kanada, Scalar Performance telah memperkenalkan Toyota GR86 elektrik untuk kegunaan litar perlumbaan dan jauh lebih padu berbanding versi petrol. Setelah membuat penampilan pertama pada pameran perdagangan Persatuan Pasaran Peralatan Khas (SEMA) di Las Vegas baru-baru ini, Scalar SCR1 atau dikenali sebagai Toyota GR86 berkuasa bateri ini dibangunkan untuk 'Siri Super Touring' Persatuan Sukan Auto Kebangsaan AS (NASA). Walau bagaimanapun, model ini tidak akan dijual di bilik pameran dalam masa terdekat. Sebaliknya ia dibangunkan untuk kegunaan litar perlumbaan sahaja buat masa ini. Kereta Lumba Toyota GR86 Elektrik Scalar SCR1 merupakan kereta elektrik pertama yang menerima kelulusan untuk menyertai pertandingan NASA dan telah bersedia untuk membuat debut perlumbaannya tahun depan menentang pesaing berkuasa petrol. Kuasa Scalar SCR1 dijanakan oleh motor elektrik 800 volt, menghasilkan sehingga 333 PS dan 468 Nm tork. Ini menyaksikan peningkatan ketara pada enjin petrol 2.4 liter pada Toyota GR86 yang menghasilkan 235 PS dan 250 Nm. Kuasa ini dihantar ke roda belakang melalui kotak gear satu kelajuan dan slip-differential terhad. Scalar mendakwa SCR1 boleh memecut dari 0 hingga 98km/j (60mph) dalam 3.9 saat sebelum mencapai kelajuan tertinggi 267km/j. Menurut prestasi Scalar, bateri 65kWh SCR1 dipasang dengan sistem pengurusan khas yang direka untuk menghentikan sel ion litium daripada mengalami peningkatan mendadak dalam suhu dan boleh menyebabkan kebakaran. Namun sistem pencegah kebakaran akan diaktifkan jika kenderaan mula terbakar, kata syarikat itu. Firma Kanada itu mendakwa SCR1 boleh dipandu secara maksimum sehingga 45 minit di trek perlumbaan, manakala baterinya mampu dicas penuh dalam masa kurang daripada 20 minit apabila menggunakan pengecas pantas DC 150kW. Selain itu, terdapat juga peningkatan mekanikal tambahan seperti suspensi boleh laras Öhlins dan angkup brek Wilwood (depan enam piston, belakang empat omboh), terletak di belakang roda Enkei 18 inci yang ringan. Jika dibandingkan dengan Toyota GR86 yang biasa, bahagian luar SCR1 dipasang dengan splitter hadapan yang besar, sayap belakang dan difusser untuk menjana downforce ketika bergerak kelajuan. Bahagian dalaman Scalar SCR1 pula dilengkapi dengan alatan yang diluluskan untuk kegunaan trek oleh NASA seperti roll cage, tempat duduk lumba dan tali pinggang keledar enam mata. Dengan semua perubahan yang dilakukan pada model elektrik GR86 ini, Scalar mendakwa SCR1 mempunyai berat 1378kg, iaitu hanya 80kg lebih berat daripada Toyota GR86 GT berkuasa petrol. Pada mulanya, model elektrik ini hanya terhad kepada hanya 10 contoh. Namun SCR1 ini secara tidak langsung akan mengetuai perjalanan ke arah pembangunan generasi kedua. Scalar turut memberitahu bawa pemilik kereta lumba elektrik generasi pertama tetap boleh membuat peningkatan perkakasan dan perisian secara percuma. Dari segi harga, Scalar masih belum mengumumkan harga untuk SCR1, namun ia dipercayai jauh lebih mahal daripada model GT86 yang boleh didapati di negara kita pada harga RM257k hingga 264k manakala Toyota GR86 versi petrol sayangnya masih belum membuat kemunculan di negara kita. ✕ 使用 WhatsApp 联系 我们依据 PDPA 保护您的个人信息。 我同意 Carlist.my 的使用条款和隐私政策 我同意接收来自 Carlist.my 及其汽车销售商、业务附属机构和合作伙伴的个性化通信。 查看最佳汽车优惠! Prev Next 特价 - 马上拨电! 天 小时 平均市场价格 为什么没有价格? 有时经销商希望您以最优惠的价格联系。 I 为什么没有价格? 有时经销商希望您以最优惠的价格联系。 相关标签 Scalar Performance Toyota GR86 elektrik EV Litar Kereta Lumba elektrik 打印 相关文章 Tempahan Scorpio X1 Kini Dibuka – Motosikal Elektrik Pertama Singapura berharga RM40,700 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | November 11日, 2021 Selepas menunjukkan model prototaip motosikal elektrik pertama keluaran Singapura pada Januari lalu, kini pengeluar motosikal elektrik Singapura, ... Stark Varg Didedahkan – Motorcross Elektrik Paling Pantas, Paling Senyap Di Dunia 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | December 16日, 2021 Nampak gayanya, setiap minggu ada sahaja berita menarik mengenai kenderaan elektrik yang muncul ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Kali ini, ... First Look: The GT86 Is Dead, Long Live the GR86 所有资讯 Adam Aubrey | April 08日, 2021 Meet the successor to the Toyota GT86, the GR86. The fabled Toyota GT86 was introduced to the world in 2012 and is getting on a bit now, and to no ... Huawei Lancar AITO M5 – SUV Hibrid Pintar Dengan Ekosistem HarmonyOS 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | December 29日, 2021 Syarikat teknologi gergasi China, Huawei kembali mendapatkan semula momentumnya yang terbantut akibat sekatan besar-besaran oleh Amerika Syarikat ... 留言
Toyota GR86 Elektrik Diperkenal – Untuk Kegunaan Litar Lumba Sahaja 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | November 09日, 2022 01:42 PM Sebuah firma penalaan prestasi di Kanada, Scalar Performance telah memperkenalkan Toyota GR86 elektrik untuk kegunaan litar perlumbaan dan jauh lebih padu berbanding versi petrol. Setelah membuat penampilan pertama pada pameran perdagangan Persatuan Pasaran Peralatan Khas (SEMA) di Las Vegas baru-baru ini, Scalar SCR1 atau dikenali sebagai Toyota GR86 berkuasa bateri ini dibangunkan untuk 'Siri Super Touring' Persatuan Sukan Auto Kebangsaan AS (NASA). Walau bagaimanapun, model ini tidak akan dijual di bilik pameran dalam masa terdekat. Sebaliknya ia dibangunkan untuk kegunaan litar perlumbaan sahaja buat masa ini. Kereta Lumba Toyota GR86 Elektrik Scalar SCR1 merupakan kereta elektrik pertama yang menerima kelulusan untuk menyertai pertandingan NASA dan telah bersedia untuk membuat debut perlumbaannya tahun depan menentang pesaing berkuasa petrol. Kuasa Scalar SCR1 dijanakan oleh motor elektrik 800 volt, menghasilkan sehingga 333 PS dan 468 Nm tork. Ini menyaksikan peningkatan ketara pada enjin petrol 2.4 liter pada Toyota GR86 yang menghasilkan 235 PS dan 250 Nm. Kuasa ini dihantar ke roda belakang melalui kotak gear satu kelajuan dan slip-differential terhad. Scalar mendakwa SCR1 boleh memecut dari 0 hingga 98km/j (60mph) dalam 3.9 saat sebelum mencapai kelajuan tertinggi 267km/j. Menurut prestasi Scalar, bateri 65kWh SCR1 dipasang dengan sistem pengurusan khas yang direka untuk menghentikan sel ion litium daripada mengalami peningkatan mendadak dalam suhu dan boleh menyebabkan kebakaran. Namun sistem pencegah kebakaran akan diaktifkan jika kenderaan mula terbakar, kata syarikat itu. Firma Kanada itu mendakwa SCR1 boleh dipandu secara maksimum sehingga 45 minit di trek perlumbaan, manakala baterinya mampu dicas penuh dalam masa kurang daripada 20 minit apabila menggunakan pengecas pantas DC 150kW. Selain itu, terdapat juga peningkatan mekanikal tambahan seperti suspensi boleh laras Öhlins dan angkup brek Wilwood (depan enam piston, belakang empat omboh), terletak di belakang roda Enkei 18 inci yang ringan. Jika dibandingkan dengan Toyota GR86 yang biasa, bahagian luar SCR1 dipasang dengan splitter hadapan yang besar, sayap belakang dan difusser untuk menjana downforce ketika bergerak kelajuan. Bahagian dalaman Scalar SCR1 pula dilengkapi dengan alatan yang diluluskan untuk kegunaan trek oleh NASA seperti roll cage, tempat duduk lumba dan tali pinggang keledar enam mata. Dengan semua perubahan yang dilakukan pada model elektrik GR86 ini, Scalar mendakwa SCR1 mempunyai berat 1378kg, iaitu hanya 80kg lebih berat daripada Toyota GR86 GT berkuasa petrol. Pada mulanya, model elektrik ini hanya terhad kepada hanya 10 contoh. Namun SCR1 ini secara tidak langsung akan mengetuai perjalanan ke arah pembangunan generasi kedua. Scalar turut memberitahu bawa pemilik kereta lumba elektrik generasi pertama tetap boleh membuat peningkatan perkakasan dan perisian secara percuma. Dari segi harga, Scalar masih belum mengumumkan harga untuk SCR1, namun ia dipercayai jauh lebih mahal daripada model GT86 yang boleh didapati di negara kita pada harga RM257k hingga 264k manakala Toyota GR86 versi petrol sayangnya masih belum membuat kemunculan di negara kita. ✕ 使用 WhatsApp 联系 我们依据 PDPA 保护您的个人信息。 我同意 Carlist.my 的使用条款和隐私政策 我同意接收来自 Carlist.my 及其汽车销售商、业务附属机构和合作伙伴的个性化通信。 查看最佳汽车优惠! Prev Next 特价 - 马上拨电! 天 小时 平均市场价格 为什么没有价格? 有时经销商希望您以最优惠的价格联系。 I 为什么没有价格? 有时经销商希望您以最优惠的价格联系。 相关标签 Scalar Performance Toyota GR86 elektrik EV Litar Kereta Lumba elektrik
Tempahan Scorpio X1 Kini Dibuka – Motosikal Elektrik Pertama Singapura berharga RM40,700 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | November 11日, 2021 Selepas menunjukkan model prototaip motosikal elektrik pertama keluaran Singapura pada Januari lalu, kini pengeluar motosikal elektrik Singapura, ...
Stark Varg Didedahkan – Motorcross Elektrik Paling Pantas, Paling Senyap Di Dunia 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | December 16日, 2021 Nampak gayanya, setiap minggu ada sahaja berita menarik mengenai kenderaan elektrik yang muncul ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Kali ini, ...
First Look: The GT86 Is Dead, Long Live the GR86 所有资讯 Adam Aubrey | April 08日, 2021 Meet the successor to the Toyota GT86, the GR86. The fabled Toyota GT86 was introduced to the world in 2012 and is getting on a bit now, and to no ...
Huawei Lancar AITO M5 – SUV Hibrid Pintar Dengan Ekosistem HarmonyOS 所有资讯 Muhammad Sharil Tarmize | December 29日, 2021 Syarikat teknologi gergasi China, Huawei kembali mendapatkan semula momentumnya yang terbantut akibat sekatan besar-besaran oleh Amerika Syarikat ...